Konsultacje lekarskie przez Skype. Szpital jako pierwszy wdrożył innowacyjny system informatyczny
Szpital w Kędzierzynie-Koźlu wdrożył rozwiązania, które jeszcze niedawno polscy pacjenci mogli oglądać tylko w filmach. Teraz lekarze mogą konsultować się przez specjalny system informatyczny oparty na profesjonalnej wersji komunikatora Skype. Mamy go pierwsi.
- Zespół Opieki Zdrowotnej w Kędzierzynie-Koźlu jest liderem wdrażania innowacyjnych technologii, władze szpitala doskonale rozumieją, że nowe rozwiązania pozwalają na zwiększenie efektywności placówki – powiedział Jarosław Kończyło, z-ca dyrektora handlowego Asseco Poland S.A.
- Dostęp do nowych technologii, szybkość przepływu informacji to również kryteria, które świadczą o jakości leczenia – zaznacza dyrektor SP ZOZ Marek Staszewski.
Lekarze prowadzą wewnętrzne konsultacje bez konieczności spotykania się twarzą w twarz. Wystarczy, że wywołają się przez Skype. W przypadku szpitala w Kędzierzynie-Koźlu to wielkie usprawnienie, ponieważ oddziały są rozlokowane w dwóch punktach oddalonych o około 8 kilometrów.
– Dzięki nowej technologii poprawiliśmy szybkość całego procesu leczenia – dodaje dyrektor Marek Staszewski.
Projekt został zrealizowany z dwoma partnerami: Asseco Poland S.A. oraz firmą Microsoft.
- Microsoft wspiera innowacyjne leczenie, razem z Asseco pomogliśmy szpitalowi zrobić kolejny krok w stronę cyfrowej transformacji – powiedział Sławomir Połukord, menedżer z firmy Microsoft.
Sukces tego projektu to ważny sygnał, że rozwiązanie sprawdzi się w innych szpitalach w Polsce.
Zobacz to na filmie: TU