Kamera on-line

Wydział Organizacyjny

Dorota Zasłonka - Sekretarz Powiatu, Kierownik Wydziału
 

Kancelaria  (pokój nr 26, 27 I piętro budynku Starostwa ), tel. 77 405 27 30, 77 405 27 31 
fax. (77) 472 32 95

Biuro Rady Powiatu (pokój nr 14  I piętro budynku Starostwa ), tel. 77 405 27 39 

Sekretariat (pokój nr 24 I piętro budynku Starostwa ), tel. 77 405 27 20
starostwo@powiat.kedzierzyn-kozle.pl

Informatyk ( pokój nr. 33, II piętro budynku Starostwa ) tel. 77 405 27 25

Plac Wolności 13
47-220 Kędzierzyn-Koźle

 

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie Koźlu, stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 74/326/2016 Zarządu Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego z dnia 11 października 2016 r.:

Wydział Organizacyjny (OR),

§ 15. I.  Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa.
II.  Wydziałem Organizacyjnym kieruje Sekretarz Powiatu, będący jednocześnie kierownikiem Wydziału Organizacyjnego przy pomocy jednego zastępcy.
III. Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1.    W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1)    opracowywanie projektów aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa,
w tym Regulaminu Organizacyjnego oraz aktualizowanie i kontrolowanie przestrzegania ich wykonania,
2)    koordynowanie przygotowywania projektów uchwał, materiałów, sprawozdań, analiz
i informacji na sesje Rady, posiedzenia komisji Rady, posiedzenia Zarządu, dla potrzeb Starosty oraz organów nadzoru,
3)    podejmowanie działań usprawniających organizację pracy Starostwa oraz wdrażanie nowych metod i technik zarządzania,
4)    prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń Starosty Kędzierzyńsko - Kozielskiego,
5)    obsługa organizacyjna i protokólarna narad organizowanych przez Starostę,
6)    prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym powiatu kędzierzyńsko - kozielskiego,
7)    organizacja obsługi interesantów, załatwiania skarg i wniosków, a w szczególności przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków oraz interwencji przez Starostę, Wicestarostę i Sekretarza Powiatu,
8)    wykonywanie zadań związanych z wyborami,
9)    prowadzenie ewidencji (książki) kontroli zewnętrznych,
10)    koordynacja prac związanych z obsługą Biuletynu Informacji Publicznej,
11)    prowadzenie ewidencji porozumień zawieranych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej,
12)    prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie lub przekształcenie informacji publicznej, kierowanych do Starostwa,
13)    prowadzenie bieżącej obsługi centrali telefonicznej Starostwa w zakresie łączenia rozmów
i udzielania informacji teleinformatycznych,
14)    obsługa elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej,
15)    prowadzenie archiwum zakładowego,
16)    prowadzenie ewidencji zbiorczej i sporządzanie sprawozdawczości nieodpłatnych punktów pomocy prawnej,
17)    prowadzenie innych ewidencji, rejestrów i zbiorów, niezastrzeżonych do właściwości pozostałych komórek organizacyjnych, wymaganych przepisami prawa,
18)    koordynacja kontroli zarządczej.
2.  W zakresie prowadzenia kancelarii ogólnej Starostwa:
1)    przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
2)    obsługa systemu elektronicznego obiegu dokumentów i informacji,
3)    prowadzenie rejestrów pism przychodzących i wychodzących.
3.  W zakresie obsługi administracyjnej Zarządu.
1)    obsługa organizacyjna i protokolarna posiedzeń Zarządu, przekazywanie ustaleń z Zarządu do realizacji według właściwości, a także sprawowanie nadzoru nad ich wykonaniem,
2)    koordynowanie przygotowywania uchwał Zarządu Powiatu,
3)    prowadzenie rejestru uchwał Zarządu oraz przekazywanie ich do realizacji właściwym adresatom,
4)    prowadzenie ewidencji realizacji aktów prawnych Zarządu,
5)    prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Zarządu, w tym do wydawania decyzji administracyjnych,
6)    koordynowanie prac związanych z realizacją petycji składanych do Zarządu,
7)    prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty.
4. W zakresie obsługi Rady Powiatu i jej komisji:
1)    gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Rady i komisji,
2)    koordynowanie przygotowywania uchwał Rady Powiatu,
3)    przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i komisji,
4)    protokołowanie obrad Rady i komisji,
5)    prowadzenie rejestrów:
a)    uchwał Rady,
b)    uchwał komisji, zespołów i innych organów kolegialnych Rady,
c)    interpelacji i wniosków radnych,
6)    przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji, interpelacji radnych, skarg i wniosków wpływających do Rady Zarządowi Powiatu, Staroście lub właściwym jednostkom/komórkom organizacyjnym – według kompetencji oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
7)    koordynowanie przygotowywania odpowiedzi na interpelacje radnych,
8)    przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
9)    udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
10)    prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego oraz przekazywanie aktów prawa miejscowego obowiązującego na obszarze Powiatu, stanowionych przez Radę, do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego,
11)    przekazywanie uchwał Rady według właściwości do Wojewody lub Regionalnej Izby Obrachunkowej,
12)    prowadzenie czynności techniczno-ewidencyjnych związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych,
13)    przekazywanie oświadczeń majątkowych radnych właściwym urzędom skarbowym,
14)    przygotowywanie dla Rady Powiatu informacji o osobach, które nie złożyły oświadczeń majątkowych lub złożyły je po terminie, stwierdzonych w nich nieprawidłowościach oraz podjętych w związku z tym działaniach,
15)    koordynowanie czynności w zakresie działalności lobbingowej oraz opracowywanie              
i przedkładanie Staroście raz w roku informacji o działaniach podejmowanych wobec organów przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową,
16)    koordynowanie prac związanych z realizacją petycji składanych do Rady.
5. W zakresie obsługi informatycznej:
1)    planowanie i rozwój informatyczny Starostwa,
2)    współuczestniczenie w dokonywaniu niezbędnych zakupów sprzętu informatycznego
i oprogramowania dla Starostwa,
3)    prowadzenie prac związanych z wdrażaniem nowych technologii rozwiązań informatycznych w komórkach organizacyjnych Starostwa, (przygotowaniem specyfikacji do przetargów, udział w prezentacjach nowych rozwiązań informatycznych) oraz zapewnienie prawidłowości i ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
4)    zapewnienie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Starostwa w zakresie:
a)    ochrony przed złośliwym kodem i szkodliwym oprogramowaniem,
b)    systemu firewall,
c)    dostępu do internetu,
d)    wirtualnych sieci prywatnych (VPN),
e)    wykonywania, testowania oraz zabezpieczania kopii danych z serwerów,
f)    aktualizacji oprogramowania, w tym oprogramowania systemowego serwerów,
5)    prowadzenie podstawowych prac serwisowych oraz przeprowadzanie konserwacji sprzętu komputerowego, zgłaszanie zmian miejsca użytkowania sprzętu komputerowego komórce prowadzącej ewidencję środków trwałych,
6)    nadzór, administrowanie i konserwacja teleinformatycznej i serwerowej infrastruktury, systemów informatycznych oraz baz danych,
7)    zarządzanie sprzętem teleinformatycznym, oprogramowaniem oraz nadzór nad przestrzeganiem prawa autorskiego, licencji i ochrony danych osobowych,
8)    nadzór nad eksploatacją dostępu do sieci Internet oraz usług VPN,
9)    nadzór w zakresie administracyjnym nad oficjalną stroną internetową Starostwa oraz Biuletynem Informacji Publicznej,
10)    administrowanie systemem EPUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej,
11)    przygotowywanie materiałów w edytorze aktów prawnych „Legislator” i publikowanie ich w Dzienniku Urzędowym Województwo Opolskiego,
12)    przygotowywanie materiałów i korespondencja z wykorzystaniem systemu EPUAP,
13)    współadministrowanie systemem kont pocztowych pracowników i radnych, w tym dokonywanie odpowiednich przekserowań w przypadku zastępstw lub nieobecności pracowników,
14)    administrowanie systemem kadrowo-płacowym Comarch Optima,
15)    administrowanie systemem sprawozdań DOSKOMP i Besti@,
16)    administrowanie programem Płatnik,
17)    wspomaganie w tworzeniu i wysyłaniu elektronicznych sprawozdań do GUS, RIO, Urzędu Skarbowego (MF), ZUS